PK’13: Mario & Sonic – De Ontvoering van Lara Croft (2/3)

Details Written by webdesign Published: 01/05/2013
marioensonic Level 2: “Level1”

Voordat Mario, Sonic en Yoshi het eindlevel konden bereiken moesten ze eigenlijk eerst alle andere levels uitspelen. Maar gelukkig wist Mario een list; een geheime kamer in level 1 waar je een magisch fluitje kan vinden. Als je op dat fluitje blaast, mag je vervolgens ieder level kiezen om direct naartoe te gaan! Enige nadeel was dat de geheime kamer helemaal aan het einde van Level 1 zat, dus daar moesten ze toch echt eerst doorheen. Nou was Mario daar natuurlijk al honderden keren geweest, dus voor hem was het een eitje, maar Yoshi kwam normaal pas meedoen in Level 8 en Sonic had zelfs een hele andere game waar ie normaal werkte!

 

Het drietal parkeerde hun karts bij het eerste ravijn van Level 1 en Mario legde uit wat ze konden verwachten. “Level 1 is simpel,” zei hij. “Het enige wat je hoeft te doen is over een paar vuurspugende, vleesetende planten springen en af en toe een Ninja Turtle ontwijken. Yoshi en Sonic keken elkaar stil aan. Als dat maar goed gaat…

Ze waren al bijna aan het einde van level 1. “Nu moeten we zorgen dat we heel hard blijven rennen tot het einde. Alleen zo komen we bij de geheime kamer”, zei Mario. Ze zetten ‘t op een lopen en dan: “Tiedeling!”, een Whatsappje voor Mario. Hij leest voor: “De Templars hebben gewonnen van de Assassins en daarom ben ik op zoek naar nieuwe bodyguards! Groetjes, Peach”. Maar tijdens het voorlezen struikelt Mario vlak voor het einde van level, omdat ie geraakt wordt door een laagvliegende vuurbal. “Oh nee! Nu komen we nooit bij het fluitje!” Sonic helpt Mario overeind en lacht. Hij is natuurlijk de allersnelste renner die er bestaat, dus hij zet een sprintje en verdwijnt opeens. Yoshi schrikt zich een hoedje, maar gelukkig vertelt Mario dat dat heel normaal is als je bij de verborgen kamer wilt komen. En even later horen ze iemand op een fluit blazen. Er komt een hoop rook en vuur en POEF…!!!

article_end